3 komplikace v těhotenství, které můžete ovlivnit samy | Elasti-Q

3 komplikace v těhotenství, které můžete ovlivnit samy


Facebook

Nadváha

Jen si dej, na co máš chuť! Teď stejně jíš za dva! V těhotenství si nesmíš nic odpírat!

Dobře mířené rady vašich blízkých mohou mít fatální důsledky při pohledu do zrcadla. Jedná se už o dávno překonané mýty. Nezáleží totiž na množství potravin, ale na skladbě potravy jejich kvalitě. Váš jídelníček by měl obsahovat hodně ovoce, zeleniny a vlákniny. Pokud chcete zhřešit, tak samozřejmě můžete, ale všechno s mírou. Do denního plánu je také vhodné dodat pohyb pro dobrou fyzickou kondici a psychickou odolnost. Právě kombinace nadměrného přejídání a vytlačování pohybové aktivity vede k nárůstu zbytečné nadváhy, která se vám v budoucnosti bude jen těžce shazovat. Takže vzhůru na procházku, jógu nebo plavání.

Zácpa a nadýmání

Viníkem je rostoucí hladina progesteronu, která vyvolává snížené napětí střevní stěny, čímž dochází ke zpomalení pohybu stravy ve střevech. To vede k plynatosti a poté problém přechází v těhotenskou zácpu. To není ideální stav, jelikož odpadní nevyloučené toxické látky pronikají zpět do organizmu a přicházejí zdravotní potíže jako alergie, vyrážky nebo ekzémy. V případě zácpy je proto dobré do jídelníčku dosadit sušení švestky či meruňky, které mají projímavé účinky.

Nedostatek kyseliny listové

Kyselina listová je vitamin ze skupiny B, jehož význam pro organizmus stoupá především během těhotenství. Dostatek kyseliny listové je důležitý pro dostatečné a správné dělení buněk. Její nedostatek se projevuje především u rychle se dělících buněk – např. kostní dřeň. Projevuje se jako chudokrevnost. Při dostatku kyseliny listové v těhotenství se snižuje riziko defektu neutrální trubice novorozenců, které patří mezi závažné vývojové vady.  Nastávající maminky by s konzumací kyseliny listové měly začít už před plánovaným těhotenstvím, optimálně až 3 měsíce.

 

Související články Komentáře