Den malého školáka


Facebook

Když posíláte své dítě do školy, snažíte se, aby bylo nejen dobře připraveno na úskalí písemek, zkoušek a kolektivu, ale také o to, aby mělo co jíst a zbytečně se nepřecpávalo nezdravými sladkostmi, brambůrkami a podobně. Samozřejmě toto není vůbec jednoduchý úkol. Jsou rána, kdy je doma takový frmol, že vypravit děti včas a ještě jim připravit vyváženou stravu například v podobě pomazánek, je prostě nemožné. Na druhou stranu určitě během týdne najdete i volnější rána, kdy máte čas připravit něco „výjimečnějšího“.

Snídaně

Když dítku dáte jeden den sladkou snídani, zkuste si pohlídat, aby další den mělo třeba celozrnný chléb s máslem a paprikou či rajčetem, rohlík se sýrem nebo sýrovou pomazánkou. Té můžete vyrobit více a zajistit si tak i večeři a třeba i další snídani. Stačí jen smíchat tvaroh, tavený sýr, nakrájenou cibulku, sůl a pepř a dobrota je na světě. Příprava takové pochoutky vám přitom nezabere dohromady ani deset minut. Pečivo pak můžete ozdobit nakrájenou pažitkou. Dále můžete zkusit třeba pažitkovou, pórkovou nebo celerovou pomazánkou. Hitem letošního roku se stala avokádová pomazánka, která je zdraví dětí velmi prospěšná. Na výběr máte opravdu velké množství chutných a zdravých pomazánek, jejichž recepty se internet jen hemží.

 

Svačina

Snažíte se volit svačinu do školy tak, aby se mu ostatní kamarádi nesmáli, ale zároveň aby mu chutnalo? Dopoledne by dítě mělo dostat dávku cukrů, které zajistí přísun energie. Zkuste jogurty, celozrnné pečivo s máslem a dušenou šunkou, nakrájenou zeleninu či ovoce, oplatky, müsli tyčinku a podobně. Pokud se vám stane, že to všechno nosí zpátky domů, zeptejte se ve škole, jestli náhodou nemají automaty na jídlo na chodbách. Leccos by se tím vysvětlilo…

 

Oběd

Co vaše dítě obědvá ve škole, asi těžko ovlivníte. Alespoň se ale zkuste informovat o pravidelném jídelníčku a dohlédněte, aby peníze, které má dítě na stravenky nebo na nabití čipu opravdu utratilo na tyto účely. O víkendu pak zkuste uvařit něco zdravějšího, jako například maso bez přílohy, ale s dvojitou porcí zeleniny, rizoto s masem a zeleninou nebo třeba zelnou polévku. V dnešní době je navíc možné, že jídelna, kam vaše dítě chodí na obědy, má své internetové stránky, kde vyvěšují jídelníčky právě pro větší přehled rodičů.

 

Svačina

Odpolední svačina by rovněž neměla v životě školáka chybět. Přibalte mu třeba sáček grahamových tyčinek, celé jablko, meruňky či sušené ovoce.

 

Večeře

Večeře by měla tvořit asi čtvrtinu kalorického příjmu celého dne. Měla by zasytit, ale přitom zůstat nenáročná na kalorie. V tom případě můžete vyzkoušet třeba těstovinový salát s tuňákem, tvaroh s řeřichou, jogurt, chleba se šunkou a podobně. Rozhodně svému dítěti nepomůžete na noc zmrzlinou, sladkostmi nebo trvanlivým salámem.

Související články Komentáře