Ideální svačina pro vaše školáky? | Elasti-Q

Ideální svačina pro vaše školáky?


Facebook

Aby tělo správně fungovalo, je nezbytné zajistit mu pravidelný přísun kvalitních a výživných potravin. Mezi snídaní, obědem a večeří by proto neměly chybět svačiny. A to platí nejen pro nás dospělé, ale  ještě více pro naše nejmenší. Co vašemu dítku připravit do školy, aby jeho tělo nestrádalo?

Ideální svačina by měla obsahovat vyvážený poměr všech základních výživových prvků. Patří mezi ně komplexní sacharidy (celozrnné pečivo), bílkoviny (sýry, tvaroh), tělu prospěšné tuky (oříšky), vitaminy, minerály a vláknina (zelenina).

Tipy na zdravé svačiny:

-          Bílý jogurt s borůvkami (bílkoviny + vitaminy). 

-          Celozrnné pečivo s lučinou a rajčetem (sacharidy + bílkoviny + vláknina). 

-          Ovocný salát s nasekanými vlašskými ořechy (vitaminy + tuky). 

-          Domácí müsli tyčinka z ovesných vloček, sušeného ovoce a medu. 

-          Tvarohová pomazánka s paprikou.

-          Sýr Cottage a zeleninové prsty (mrkev, kedlubna, paprika či jiná zelenina nakrájená na podélné kousky).

-          Domácí jablečná přesnídávka (pouze jablka, med a voda).

-          Ovesná kaše s chia semínky a ovocem.

A spousta dalšího. Je to jen na vaší představivosti. A nezapomeňte  že pokud dáte dětem místo zdravé svačiny peníze. Pravděpodobně si koupí něco sladkého, čokoládového a zcela neenergetického. Vyplatí se proto svačinkám věnovat čas a dělat pro své dítě to nejlepší.


Související články Komentáře