Posilujte během těhotenství pánevní dno


Facebook

Pánevní dno není jen mechanickým těžištěm lidského těla, ale je také jedním z center životní energie a vitality. Tato oblast je mnohdy opomíjena, přitom její procvičování je pro ženy před porodem i po něm velice důležité. Pouze s pevným pánevním dnem můžete oddálit riziko inkontinence či předčasného porodu.

Správný dech

Základem všech cvičení je správně dýchat. Nedýchejte povrchově a krátce, ale přeneste pozornost níže. Nejprve do oblasti žeber, poté veďte nádech do oblasti pánevního dna a představujte si, že s nádechem rozvíjí květina ve vás. Pomalu a jistě dech prodlužujte.

Od dětství známá kočička

Zaujměte pozici na čtyřech – nohy jsou v šířce pánve, dlaně přímo pod rameny. Nadechněte se a s výdechem se snažte o maximální vyhrbení. Opět nádech a s výdechem pomalu přecházet do prohnutí. Při vyhrbení a prohnutí se snažte minimálně zapojit zadeček, naopak zkuste pracovat jen silou břicha. Opakujte 15x.

Podbřiškový nádech

Položte se na záda s dlaněmi namířenými směrem dolů. Nohy dejte do pozice kosočtverce tak, že plosky nohou přitisknete k sobě. Nadechněte se a výdechem přitlačte chodidla k sobě.Nezapomínejte na správné dýchání přímo do pánevního dna. Opakujte 5x.

Vnitřní strana stehen

Procvičujte i vnitřní stranu stehen, tedy svaly, jež jsou velice úzce spjaty s pánevním dnem. Pokrčte nohy v kolenou a vložte mezi ně overball nebo velký polštář. S výdechem stlačte, s nádechem povolte. Pozor však na podsazování pánve. Opakujte 15x.


Související články Komentáře