Potraviny nevhodné pro těhotné maminky | Elasti-Q

Potraviny nevhodné pro těhotné maminky


Facebook

Kterým potravinám je lépe se v těhotenství vyhýbat? Zapamatujte si následujících 9 bodů, vyhněte se těmto pochoutkám, které jste do teď bez obav konzumovaly a užíjte si těhotenství bez obav a starostí!

 

Raději se v těthotenství vyhýbejte:

 

1. Rybám jako mečoun, žralok, pangasius nebo tuňák – tyto ryby mohou obsahovat potenciálně nebezpečné hodnoty rtuti a další těžké kovy.
2. Pokrmům z rychlého občerstvení jako grilovaná kuřata, hamburgery a podobně. Rychle upravená drůbež může obsahovat nebezpečné bakterie.
3. Kávě a jiným nápojům obsahujících kofein. Zde je možná konzumace v malém množství.
4. Syrovým nebo nedostatečně těpelně upravovaným rybám a masu. Především sushi, ústřice, tatarský biftek, parmská šunka.
5. Nedovařeným či syrovým vejcům. Vařte si vajíčka na tvrdo.
6. Měkkým sýrům typu brie, camembert, ricotta, hermelín a sýry s modrou plísní uvnitř (niva). Sýry čedar, lučina nebo cottage cheese jsou přijatelné, pokud jsou pasterizovány.
7. Nepasterovaným mléčným výrobkům (mléko, sýr, jogurt a další) mohou obsahovat různé choroboplodné zárodky.
8. Uzeninám, kvůli vysokému obsahu soli.
9. Pytlíkovým polévkám a omáčkám, které obsahují vysoký podíl glutamátu sodného.

Související články Komentáře