Sport a těhotenství – jde to k sobě?


Facebook

Zjistila jste, že jste těhotná a i přes to chcete zůstat fit a udržet se v kondici? Obezřetnost je sice namístě, ale se sportem rozhodně přestat nemusíte. Stačí si jen vybrat správný pohyb, který prospěje v těhotenství vám i vašemu miminku.

 

Pilates, jóga, tai-chi

Tedy sporty zaměřeny nejen na relaxaci těla, ale také mysli. Tyto aktivity zvládnou i netrénované ženy a většina z nich má kromě tradičních hodin v nabídce také cvičení určené přímo pro těhotné Žena se díky józe a tai-chi učí prožívat těhotenství, nachází vnitřní klid a je schopna meditovat a správně dýchat, což se jí může hodit právě při dlouhém porodu.

Cvičení na míči

Spíše než o posilování se jedná o lehké pohupování ze strany na stranu, kdy posilujete svalstvo, ale zároveň uvolňujete napětí, které v oblasti pánve a trupu vzniká. Hodí se i při samotném porodu, kdy zmírňuje kontrakce a pomáhá miminku rotovat a správně sestoupit do porodních cest.

Chůze

Chůzi můžete bez obtíží provozovat až do konce těhotenství. Pozitivní je především to, že se jedná o aktivitu na čerstvém vzduchu, díky čemuž často mizí těhotenské nevolnosti a zároveň pročišťujete hlavu. Chůze také pomáhá při otocích nohou a zlepšuje vytrvalost.

Na tohle raději zapomeňte

I přes to, že jste dosud neměla v těhotenství žádné komplikace, na některé sporty byste jako budoucí maminka měla raději zapomenout. Mezi úplně zapovězené aktivity patří horolezectví ve výšce nad 2 500 metrů, potápění, bojové sporty, kde hrozí nárazy, či posilování, při němž dochází k zadržování dechu a silně se napíná břišní svalstvo.

Související články Komentáře